Rodzinka się powiększa

25 lipca 2009 roku Centrum Kultury i Promocji organizuje piknik rodzinny pt. Między nami Słowianami. Impreza zapowiada się interesująco. Szkoda, że ten weekend spędzam poza Kraśnikiem.
Ale nie mogę powstrzymać się od drobnej uwagi. Niestety (albo i „stety”) autor tego bloga jest historykiem. I ze Słowianami stykał się wielokrotnie, a nawet jakieś tam kolokwia z tego zaliczał. Jako młody chłopak (teraz mam mniej czasu) z wypiekami na twarzy pochłaniałem powieści Kraszewskiego i Bunscha traktujące o najdawniejszych dziejach naszego, przecież słowiańskiego narodu. I muszę się przyznać, że moje wyobrażenie i posiadane wiadomości na temat wielkiej rodziny słowiańskiej uległy w ostatnim czasie znacznej modyfikacji. Otóż, jak wynika z programu pikniku, w sobotni wieczór wystąpi cygański zespół Romani Ciercheń. Lubię muzykę romską. Wyzwala w człowieku różne ukryte tęsknoty. Ale o ile „mnie było wiadomem” Romowie/Cyganie, z całym szacunkiem dla nich i ich kultury, nie należą do ludów słowiańskich. No ale każda rodzina może przecież zaprosić do siebie na imprezę ludzi z innej rodziny. A ja się znowu niepotrzebnie czepiam 🙂 🙂 🙂

Skomentuj

