W służbie Pamięci

W dniu dzisiejszym w Sali Błękitnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie odebrałem z rąk Wojewody Lubelskiego Pani Genowefy Tokarskiej i Pani Wicewojewody Henryki Strojnowskiej Medal Pro Memoria. Więcej o samym odznaczeniu można się dowiedzieć na stronie Urzędu ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych http://www.udskior.gov.pl/index.php?p=4&a=4
Odkąd dowiedziałem się o tym miłym dla mnie wyróżnieniu uważam, że na niego nie zasługuję. Ale przyjmuję je jako jeszcze większą zachętę do dalszej pracy. Ciśnie mi się tu jedna myśl. Otóż wchodząc dzisiaj do Sali Błękitnej przypomniało mi się rozstrzygnięcie pewnego konkursu, które miało w niej miejsce w 1996 roku. Podczas niego dowiedziałem się, że jest możliwość aby wstąpić w szeregi Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej. I podczas niego młody licealista odbył pierwszą rozmowę z nieodżałowanej pamięci Panią Martą Orlicz i podjął po niej decyzję o złożeniu deklaracji. I tak zaczęła się moja przygoda z Armią Krajową. Dziś po kilkunastu latach w tym samym miejscu zostałem utwierdzony w tym, że dobrze wtedy zrobiłem.

Skomentuj

