„To moje całe przewinienie…”

„Gdy mnie będą zabierać, to ostatnie moje słowa do kolegów będą: cieszę się, że będę zamordowany jako katolik za wiarę świętą, jako Polak za Ojczyznę i jako człowiek za prawdę i sprawiedliwość. Wierzę bardziej niż kiedykolwiek, że Chrystus zwycięży, Polska niepodległość odzyska, a pohańbiona godność ludzka zostanie przywrócona. To moje całe przewinienie, moja wiara i szczęście.”

ppłk Łukasz Ciepliński ps. „Pług” (1913-1951), prezes IV Zarządu Głównego WiN, zamordowany w komunistycznym więzieniu 1 marca 1951 roku

Skomentuj

