Opowieść V „O pierwszych zwiastunach wiosny”

Muszę Wam to napisać. Możecie się na mnie obrażać, gniewać, ale muszę Wam to napisać: Wy ludzie nie potraficie się cieszyć. Nasz skrzaci świat jest zdecydowanie pogodniejszy i częściej rozbrzmiewa śmiechem. Próbowaliśmy ostatnio dojść przyczyny takiego stanu. Długo wspólnie z naszym Mędrcem dyskutowaliśmy i nic nie ustaliliśmy. Ale wyszedłem sobie na spacer po Waszym świecie i już wiem! Wszystko jest dziecinnie proste – ludzie nie potrafią cieszyć się drobiazgami!

Nawet teraz, gdy życie budzi się na nowo. Można nie zwracać uwagi na zieleniejącą trawę, pierwsze drobne kwiatuszki, czy na cieplejsze powiewy wiatru. Ale ja ostatnio ponad dwie godziny siedziałem pod drzewem zasłuchany w uroczy śpiew maleńkiego (oczywiście w ludzkim rozumieniu) ptaszka. I co? Ja siedziałem, a Wasze ludzkie życie toczyło się normalnym, czyli bardzo szybkim, tempem. Wszyscy gdzieś biegli, czymś byli zafrasowani. A tylko ja siedziałem i słuchałem. Wróciłem do siebie z sercem przepełnionym szczęściem i uśmiechem na twarzy.  Kto z tych, którzy mnie wtedy mijali wrócił do domu w podobnym stanie upojenia? Idzie wiosna. Już ją czuć. A Wy zachowujecie się jakby za oknem była listopadowa słota…

Wasz Izek

Skomentuj

