Z dziejów mojej kolaboracji z „władzą ludową”

Niniejszym pismem pragnę oświadczyć i donieść na siebie samego, że byłem jawnym, dobrowolnym,  nie do końca świadomym współpracownikiem służb PRL. Decyzja o ujawnieniu tego faktu opinii publicznej dojrzewała we mnie bardzo długo. Teraz stwierdziłem, że nadszedł moment na rozliczenie się z przeszłością.

Pierwszy fakt kolaboracji, który chcę opisać miał miejsce w „zerówce”. Zwerbowała mnie oraz prowadziła moja wychowawczyni, która dała mi misję utrwalania pozytywnego wizerunku Milicji Obywatelskiej w społeczeństwie a szczególnie wśród moich rówieśników.

Zlecone zadanie przeprowadziłem 7 października – w Święto Milicji Obywatelskiej i Służby Bezpieczeństwa, kiedy to z całym przedszkolem wmaszerowaliśmy na komendę przy ulicy Lubelskiej w Kraśniku i tam przez radio w milicyjnym radiowozie deklamowałem wyuczone wcześniej rymy na cześć dzielnych stróżów ładu, porządku i szczęścia w naszej socjalistycznej ojczyźnie. Dla własnego bezpieczeństwa, kiedy tylko zrozumiałem popełniony błąd nawet zapomniałem słów wiersza, dlatego go tu nie przytaczam. Pamiętam tylko, że piałem z zachwytu, jacy to oni dzielni, szlachetni, praworządni. I jak bardzo chciałbym być jednym z nich.

Biorąc pod uwagę fakt, iż dla dziecka w przedszkolu „pani” jest najważniejszym autorytetem i to co ona powie, każe zrobić, czy nauczy jest święte opisana wyżej akcja mogła mieć duży wpływ na utrwalenie miłości do komunizmu wśród rówieśników i w mojej skromnej osobie. Kiedy zdam sobie sprawę, że mógłbym zapałać sympatią do MO to robi mi się niedobrze. Niestety nie był to jedyny w moim życiorysie fakt współpracowania z władzą. O kolejnym już za tydzień…

Skomentuj

